![]() ![]() Durch eine multivariate Analyse (MANOVA) wurde ermittelt, ob ein basisnaher oder peripherer Styloidabriss das radiologische oder funktionelle Ergebnis beeinflusst. Die funktionellen und radiologischen Ergebnisse wurden gemessen. Die Patienten wurden in 3 Gruppen unterteilt: ohne Ulnastyloidfraktur, mit Spitzen- und mit Basisabriss. Eine Versorgung des Ulnastyloids fand in diesem Zeitraum nicht statt. Mindestens ein Jahr postoperativ wurden 238 von 480 Patienten mit operativ versorgter distaler Radiusfraktur nachuntersucht. Gegenstand der vorliegenden Studie war die Frage der Behandlungsbedürftigkeit dieser Verletzung. Über die Notwendigkeit einer operativen Versorgung der häufigen Begleitfraktur des Processus styloideus ulnae herrscht jedoch noch Uneinigkeit. (), "CHAPTER 20 - Analysis of Splints", Hand and Upper Extremity Splinting (Third Edition), Saint Louis: Mosby, pp. 539–574, doi: 10.1016/b978-080167522-5.Kriterien zur Indikation und Art der Versorgung einer distalen Radiusfraktur sind etabliert. ![]() ^ a b Fess, Elaine Ewing Gettle, Karan S.Lee (eds.), "CHAPTER 28 - Ulnar Head and Styloid Fractures", Fractures and Injuries of the Distal Radius and Carpus, Philadelphia: W.B. This article incorporates text in the public domain from page 218 of the 20th edition of Gray's Anatomy (1918) This is important in preventing pressure ischaemia. The position of the styloid process of the ulna in relation to the wrist must be considered when applying a wrist splint. Conservative management involves injection of triamcinolone, while surgery involves shortening of the styloid process of the ulna via resection. When the DRUJ is unstable, the ulnar styloid may require independent treatment.Īn excessively long styloid process of the ulna can cause painful contact with the triquetral bone in the wrist, known as ulnar styloid impaction syndrome. The major exception is when the joint between these bones, the distal radioulnar joint (or DRUJ), is unstable. Clinical significance įractures of the styloid process of the ulna seldom require treatment when they occur in association with a distal radius fracture. The radioulnar ligaments also attaches to the base of the styloid process of the ulna. The rounded end of the styloid process of the ulna connects to the ulnar collateral ligament of the wrist. The styloid process of the ulnar varies in length between 2 mm and 6 mm. The head is separated from the styloid process by a depression for the attachment of the apex of the triangular articular disk, and behind, by a shallow groove for the tendon of the extensor carpi ulnaris muscle. ![]() It descends a little lower than the head. The styloid process of the ulna projects from the medial and back part of the ulna. The styloid process of the ulna is a bony prominence found at distal end of the ulna in the forearm. ![]()
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